Thursday, February 7, 2013

Pelukis kartun Nabi mati dijilat api


Dalam laporan siasatan, akhbar Arab, yang diterbitkan dari Arab Saudi, telah mendakwa bahawa Kurt Westergaard, kartunis Denmark, telah meninggal dunia dalam kejadian kebakaran.

Pihak berkuasa Denmark telah cuba sedaya upaya mereka untuk menyembunyikan kematiannya, yang telah menemui sebarang petunjuk tentang bagaimana kebakaran berlaku dan mengapa hanya di dalam bilik di mana blasphemer Kurt tetap telah rosak. Siasatan awal menunjukkan bahawa kartunis, yang melakukan kekufuran dengan melukis karikatur menhinakan Nabi,beliau telah menerima banyak ancaman dari seluruh dunia selepas umat Islam telah marah kerana penerbitan yang berulang-ulang karikatur di akhbar Eropah.



Kurt Westergaard, lelaki yang melukis kartun Nabi Muhammad S.A.W dengan niat untuk menghina Islam suatu ketika dulu. Allah S.W.T telah bakar lelaki ini dalam api. Banyak cubaan untuk membunuh lelaki ini tetapi ramai yang mati ditembak oleh polis yang mengawal lelaki ini. Dengan kuasa Allah S.W.T, walaupun dijaga rapi oleh pihak polis. Api yang datang entah dari mana, telah membakar lelaki ini. AllahuAkbar!

Laporan siasatan berkata kejadian itu berlaku beberapa hari kembali di mana Westergaard telah dibakar dan mati di tempat kejadian, tetapi media antarabangsa tidak memberitahu tentang kematian. Laporan itu juga mendakwa bahawa beberapa orang saksi juga disediakan untuk memberi keterangan mengenainya.

Akhbar Saudi berkata kematian Kurt menunjukkan bagaimana berkuasa Allah SWT, kerana walaupun pengaturan keselamatan foolproof, tiada dapat menyelamatkan dia dari akhir tragis.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...