Friday, October 5, 2012

-8 TASIK BAWAH TANAH PALING INDAH DI DUNIA-


1. Tasik Yucatan,Mexico
-Tasik ini adalah sebuah tasik larangan kerana warga setempat percaya bahwa tasik tersebut adalah anugerah dari dewa suku Maya di Mexico. Tasik  ini terletak di bawah tanah Macan Che yg berada di semenanjung Yucatan2125178850103830173s600hf8
2. Tasik Luray Caverns,USA
-Tasik dibawah ini kelihatan sangat indah seperti bercahaya, padahal cahaya tersebut adalah kesan dari pantulan air di gua tersebut. Gua ini berada di di Luray Caverns, Virginia, Amerika
1
3. Tasik Gua Banff,Kanada
-Tasik  bawah tanah ini yg terletak di Banff, Kanada. Sungguh indah dan amat mempersonakan.
3
4. Tasik Gua Mellisani,USA
 -Tasik ini terletak dibawah tanah dalam Gua Mellisani, California. Tasik ini ditemukan kerana rtanah runtuh yang berlaku  menutupi gua tersebut hancur  sebabkannya gempa bumi pada tahun 1953.
4
5. Tasik Cheddar Gorge,UK
-Tasik Cheddar Gorge merupakan tasik bawah tanah yg berada di dalam gua yang teradapat di salah satu jurang terbesar di Inggeris bernama Cheddar Gorge. Di Tasik Cheddar ini ditemukan tengkorak manusia tertua di Inggeris pada tahun 1903 yang diperkirakan berumur 9000 tahun.
5
6. Tasik Hamilton,USA
-Tasik Hamilton berada bawah tanah ini di temukan secara tidak sengaja dan mengejutkan masyarakat setempat.Tasik dijadikan kolam renang semula jadi. Tasik ini berada di Austin, Texas, Amerika, dan dikenali dengan nama Hamilton.
6
7. Tasik Gua Lechuguilla,USA
-Gua Lechuguilla berada di Taman Nasional Carlsbad Caverns, New Mexico, Amerika. Gua ini adalah gua terpanjang kelima yang mempunyai Panjang 193 km dan kedalaman 489 m. Jang
7
8. Tasik Bawah Tanah ,Guilin,China
-Tasik bawah tanah di Guilin China ditemukan sekitar 1300 tahun yang lalu pada masa kerajaan Dinasti Tang. Sungguh indah sekali pemandangan tasik ini dan amat beharga kepada warisan negara China.
wr
sumber: http://www.melonproperty.com/blog/in/danau-bawah-tanah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...